06 januari 2008

Onze peuter wordt een kleuter!

Morgen is dé grote dag.
Onze kleine grote vent Aiken gaat voor het eerst naar de kleuterschool.
En hij is nog zooooooo klein. :-(

Hij heeft nog nooit uit een brooddoos gegeten, hoe gaat hij 's middags weten hoe dat gaat?
Hij speelt alleen graag met auto's, maar in de klas moeten ze toch andere activiteiten doen.
Op die grote speelplaats lopen zoveeeeel kinderen rond, wie gaat mijn patatje dan in het oog houden.
Gaat hij daar wel vriendjes maken?
Zal de juf wel heeeeeeeeeeel lief zijn tegen hem.
Zullen ze hem regelmatig op het potje zetten? want hij zegt het al wel, maar toch niet tegen vreemden.
Geen middagdut meer, dat gaat nooit goedkomen. En als hij daar wel kan slapen dan moet het zonder tutje en zonder pampertje...
Oooooooo....
Mag ik mee en de hele dag blijven?

En natuurlijk gaat het allemaal goedkomen. En natuurlijk zijn er al duizenden kinderen hem voorgegaan en natuurlijk zullen er nog duizenden kinderen hem volgen, maar toch, maar toch, ...
:´-(

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Al die vragen!!!!! Maar ik moet eerlijk toegeven: ik herken dat! En ja, het is allemaal goedgekomen! Maar dat is achteraf makkelijk gezegd, natuurlijk! Meestal zijn het de ouders die met die grote stap problemen hebben. Bij de kinderen zelf gaat het wat vlotter! Maar niet getreurd Charlotte, we zullen je morgen op school zoveel werk geven dat je geen tijd hebt om eraan te denken. En als we dan allemaal zorgen dat we o. 15u30 (of vroeger) beneden zijn, dan kan je onmiddellijk vertrekken! Lig er vannacht maar niet van wakker. En als het je morgen allemaal een beetje teveel wordt, zullen we je wel terug opbeuren! Veel succes voor jullie allemaal!
Kristin

Anoniem zei

Oma en opa hebben er ook al vaak bij stil gestaan hoe onze Aiken het morgen gaat doen.Ik begrijp zeer goed al die vragen die Charlotte door het hoofd vliegen. Ik stel mij gerust met de gedachte dat Aiken begeleid wordt door geschoold personeel.En zoals Charlotte het uitstekend doet met haar kindjes in de klas, zo ook zal de juf van Aiken voor onze dreumes zorgen.Wij duimen,Oma en opa.

Unknown zei

Zeg, zeg, een beetje vertrouwen in mijn petekind graag! Dat wordt wat wennen mor is niks om een drama over te maken.